СТРУКТУРА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Учнівське самоврядування- найвищий виконавчий орган учнівського самоврядування, робота якого спрямована на розвиток учнівської ініціативи, дисципліни та особливості у відповідності до задоволення своїх потреб та інтересів.Він обирається на загальному форумі і підзвітний йому на один навчальний рік. До нього входить по одному учневі з кожного класу. З членів обирається президент, віце-президент,. голова Ради самоврядування початкової школи, голова Ради самоврядування 5-11 класів та керівники центрів на організаційному засіданні прямим відкритим чи таємним голосуванням. Кандидат вважається обраним на посаду, якщо за нього проголосувала більшість голосів.
Президент, віце-президент і голови Рад не є членами центрів. Президент здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною, координує роботу центрів, проводить засідання шкільного парламенту.Віце-президент здійснює роботу з активізації діяльності центрів, контролює виконання рішень засідань шкільного парламенту, є керівником шкільного агентства, планує його роботу, здійснює оформлення матеріалів. У разі відсутності президента виконує його обов’язки.Керівники центрів звітують не рідше одного разу в місяць на засіданнях шкільного парламенту. Систематично проводять роботу зі свого напрямку і подають віце-президенту інформацію.
Шкільна організація самоврядування багатофункціональна
Основні напрямки діяльності:
- центр творчої діяльності;
- експериментально-дослідницький центр;
- центр миротворчого руху та волонтерської діяльності;
- центр сприяння здоров’ю;
- центр європейських ініціатив;
- центр правопорядку;
- інформаційний центр
Напрями діяльності учнівського самоврядування забезпечують всебічний розвиток особистості та створюють умови для соціалізації учнів, придбання ними досвіду роботи з управління, виховують почуття відповідальності, толерантності, уміння працювати в команді, надають змогу реалізувати особистісні потреби кожної дитини.
Фактори успіху
Лідери учнівського самоврядування визначили і фактори успіху, які стали фундаментом багатьох досягнень. Ми чітко розуміємо, що лідер – це не просто особа, яка має авторитет, а людина, в яку повірили і за якою йдуть люди. Тому найголовнішим для нас став лідерський потенціал.
- Важливим кроком для нас стала співпраця с Харківською міської організацією учнівського самоврядування.
- Значними подіями в житті учнівського самоврядування стала участь у проектах Школа розвитку «Мер міста» та «Мережа шкіл миру».
- Ми набуваємо досвіду волонтерської роботи, беремо участь у районних та міських проектах, вчимося жити в мирі та злагоді, а також бути патріотами своєї країни. Волонтерський рух дає змогу зробити особистий внесок у розв’язання соціальних проблем, випробувати свої можливості, беручи участь у таких проектах, як «Надія є завжди!» (для онкохворих дітей-пацієнтів КЗОЗ «Харківська міська лікарня №16») і «Гуманітарний конвой добра» (проект, який спрямований на гуманітарну допомогу, підтримку фізичного та психологічного стану бійців АТО та біженців з Донбасу). Ці проекти були високо оцінені на районному та міському рівнях. , а «Гуманітарний конвой добра» здобув перемогу на міському конкурсі та набув статусу загальноміського. Велике значення набула співпраця з волонтерськими об’єднаннями міста Харкова: «Південний пост», «Сила допомоги», «Сестра милосердя».
- Пріоритетним у роботі учнівського самоврядування є соціальне проектування, яке дає змогу брати участь у громадському житті школи, району, міста. Робота над проектами «Від серця до серця», «І все - таки ми там були», «Шкільна академія підприємництва», «Шляхами мужності та відваги», «Хвиля доброти», «Браслет - патріот», «Сімейна книга пам’яті» стала надбанням всіх учнів ХСШ № 119.
- У зв’язку з прийняттям закону «Про декомунізацію» з’явилася необхідність проводити роз’яснювальну роботу з метою інформувати населення про нові назви районів, вулиць та проспектів нашого міста. Нами був упроваджений проект «Історія однієї вулиці», до якого вже залучилися навчальні заклади міста.
- Учнівському самоврядуванню важливо бути здатним врегулювати конфліктні ситуації. Тому ми є активними учасниками Всеукраїнського проекту «Шкільний світ».
- Складовою успіху учнівського самоврядування є фізична активність.
- Захоплення – робить наше життя неповторним. Нашою пристрастю є шкільна газета «Голос твій», шкільне телебачення і гурток фотографів-початківців.
Ми впевнені, що самоврядування дозволяє учням розвинути такі соціальні якості людини, як толерантність, критичність та конструктивність мислення, повага до власної та чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання. Воно спонукає до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу і є реальним фактором формування демократичних, правових засад і традицій у міжособистісному спілкуванні старшокласників, їх підготовки до розбудови громадського суспільства нашої України. І, нарешті, учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.
Сподіваємося, що наші зусилля не минуть даремно: отриманні нами знання нададуть можливість свідомо обрати свій шлях.
Коментарi