Вступна бесіда

Під час вступної бесіди відбувається знайомство з дитиною, заохочуємо її розповісти про себе, про батьків (як їх звуть, місце роботи), про місто в якому живе, вулицю на якій мешкає, про улюблене заняття, іграшки, книжки. Намагаємось визначити те, на скільки вона обізнана про навколишній світ.

Коректурна проба

Оцінка:

Якісний показник - оцінка продуктивності інтелектуальної діяльності. Складається з кількості правильно позначених знакомісць мінус кількість помилок.

Кількісний показник - оцінка вольової готовності. Реєструється під час діяльності дитини . Враховуються спостереження за поведінкою, організацією діяльності.

Малюнок „Людина”

Оцінюється тільки малюнок людини. За кожну деталm зараховується 1 бал.

Додаткові бали: за оригінальність +3; за гармонійність малюнка +5. Максимальна оцінка - 20 балів.

Кількісні уявлення

Психолог складає по дві задачі для кожного із шести завдань, дитина вирішує їх „усно”.

1. Додавання в межах 5-ти.

2. Додавання в межах 10-ти.

3. Віднімання в межах 5-ти.

4. Віднімання в межах 10-ти.

5. Додавання типу 12+4 (в межах другого десятка).

6. Віднімання типу 12- 4 (в межах другого десятка).

Оцінка:

· розв’язання з першого разу – 2 бали;

· розв’язано з допомогою, з другого разу – 1 бал (допомогою вважається повторення задачі, заохочування).

Максимальна оцінка – 12 балів.

„Вилучення п’ятого зайвого”

Оцінка:

· правильна відповідь і пояснення з використанням узагальнюючого поняття – 3 бали;

· правильна відповідь, але використана другорядна, не узагальнююча, а конкретна прикмета, - 2 бали;

· правильно вибраний зайвий малюнок, пояснень немає або воно не переконливе – 1 бал.

Максимальна оцінка 0- 15 балів.

Звуковий синтез слів

Психолог вимовляє окремо звуки: к-і-т і питає, яке це слово. Якщо виникне потреба, повторює кілька разів, різні слова. Важливо, щоб дитина зрозуміла, що від неї вимагають. Далі завдання подаються сурово один або два рази, допомога не надається. Використовуються слова, добре знайомі дітям, часто вживані. Слова психолог відбирає сам , по два на кожне із завдань:

1) слово з трьох звуків

2) слова із чотирьох звуків

3) слова із п’яти звуків

Оцінка: правильна відповідь з першої спроби – 4 бали; правильна відповідь з другої спроби - 2 бали.

Розповідь за малюнком

Визначається рівень розвитку мовлення. Дитині пропонується будь-який сюжетний малюнок.

Оцінка:

· наявність розгорнутого зв’язного мовлення – 10 балів;

· відповіді короткими репліками - 5 балів;

· короткі відповіді на запитання – 3-бали.

Максимальна оцінка – 10 балів.

Підрахунок результатів виконання завдань 1-7 дає загальну оцінку інтелектуальної готовності.

Мотиваційна готовність

Визначається за характером поведінки і спілкування:

розуміння ситуації (її неігрового характеру); наявність бажання виконувати завдання і отримувати позитивну оцінку уміння орієнтуватися на задану систему вимог. Дитині пропонується запитання про те чи бажає вона ходити до школи, чи краще ще рік відвідувати дитячий садок. Пропонуються ситуації навчання із мамою, іграшками або друзями.

Оцінка: є – немає (як проявляється відсутність) .

Кiлькiсть переглядiв: 726

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.